Header Ad

Kategórie

Najčítanejšie

Goodyear testuje pneumatiky bez vzduchu

Pneumatiky, ktoré nie je potrebné dofúkavať, plánuje značka Goodyear uviesť na trh v roku 2030. Testy už prebiehajú. Prvé testovanie bolo uskutočnené na Tesla Model 3.

Pneumatiky, ktoré nie sú pneumatické a nepotrebujú vzduch, znie to trochu ako zo sci-fi filmu. Možno nový James Bond. Na podobné technologické zázraky si zatiaľ naozaj musíte zájsť do kina. Goodyear však pracuje na tom, aby sa to čoskoro zmenilo. Podobné testy vykonáva okrem iného aj Michelin.

Bezvzduchové pneumatiky majú byť zákazníkom dodané v roku 2030

Je dosť možné, že o 9 rokov bude na trhu s pneumatikami revolúcia. Existuje aj druhá možnosť – všetky tieto experimenty a technológie sa ukážu ako prepadák.

Aké sú potenciálne výhody týchto pneumatík? Goodyear zdôraznil najmä: vyššiu bezpečnosť, nie je potrebná žiadna údržba (pretože nemusíte chodiť kontrolovať tlak v pneumatikách) a tiež väčšia odolnosť. Posledná výhoda by mala potešiť vodičov – pretože nebudú musieť tak často nechávať peniaze v pneuservise a na druhej strane bude mať používanie týchto pneumatík aj pozitívny vplyv na životné prostredie.

Bezvzduchové pneumatiky však musia byť aj bezpečné

Teoreticky všetko znie krásne, ale pneumatika je jediným kontaktným bodom auta s vozovkou. Musí to byť skontrolované a bezpečné, pretože tu nie je priestor na experimentovanie. Teda, existuje – ale mnoho rokov predtým, ako sa riešenie zavedie do obchodov.

Goodyear nasadil prototyp bezvzduchových pneumatík na Tesla Model 3 a vydal sa na testovaciu dráhu. Nové pneumatiky už boli testované pri rýchlosti 100 míľ za hodinu (alebo 160 km/h).!

Pokusy boli úspešné, a tak sú na rade slalomy a iná akrobacia. Odborníci hodnotili, ako by sa auto s takýmito pneumatikami správalo pri manévrovaní rýchlosťou 55 mph (88 km/h). Rýchle zmeny smeru, zrýchlenie, brzdenie – to je skutočný test pneumatík. Najmä preto, že je Tesla Model 3 rýchla, trhavá a má inú pneumatiku, môže pri náhlom „zásahu“ elektrického krútiaceho momentu spôsobiť problémy s trakciou.

    Zanechajte komentár

    Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.*